Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Annika Gelin - 27 juni 2012 08:44

När jag tyckte att tonårslivet var tråkigt ringde jag Annelie.

- Ska vi gå runt byn? var den stående frågan - och hon ville alltid följa med.

Där gick vi, varv efter varv och avhandlade allt som var viktigt och som brände där inuti. Kärleken, musiken, framtiden - vad skulle det bli av oss, två bonnatöser som brann för musik och sång?

Där gick vi, sommar, höst, vinter och vår - och pratade. LÄnge och väl. Hon satte färg och ton på min ungdomstid, jag kunde inte vara utan henne.

Nu är vi vuxna och bor långt ifrån varandra. Men jag vet att hon är på besök hemmavid, i vår fina by. Så Anneli, när jag har skrivit en krönika och två protokoll och varit med dottern hos tandläkaren så ringer jag dig. Och hör om du vill komma till mig. 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards