Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Annika Gelin - 29 maj 2012 17:43

 

Har inte prioriterat bloggen de senaste dagarna, har fokuserat på livet. På det sagolika livet i maj månad när kroppen bara vill sitta under en korkek och lukta på blommorna. Eller kanske under ett äppelträd på en strand nära mig. Har grillat med goda vännerna, firat en älskad mamma och blivit firad av ivriga barn. Har sprungti några varv i en gnistrande grön skog, med röda kinder och bultande hjärta. Harjublat när Sveriegs stolthet tog hem segern i Eurovision i lördags. Igår var jag inte lika euforisk men berörd,  på studiebesöket i en miljö som man inte är i varje dag, i ett fängelse. Bilderna i huvudet från helgen och gårdagen är kontraster. Det är så livet ser ut.

Vi lär så länge vi lever. Igår fick jag en lektion i livskunskap. Hoppas på att få fortsätta lär mig nya saker. Hjärnan vill ha variation.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards