Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Annika Gelin - 15 maj 2012 21:40

Jag skyller inte på någon 40-årskris. Mer på att jag älskar att äta. Mat är en av livets njutningar.

Men när feel-good-kilona har blivit feel-bad-hull och alla byxor spänner som skinnet på en övergödd miss Piggy är det inte kul längre. Tursamt nog älskar jag också att rör på mig. Det är en lycka när den enda vägen till fastare form är att ge sig ut några gånger i veckan och bränna kalorier. Cykla, löpa, simma eller gå spelar ingen roll - det är känslan när pulsen stiger och kinderna blossar som jag vill åt. Lite synd bara att hjärna har så svårt att släppa bilden av Annika modell -97. Tjejklassikern och Göteborgsvarvet under ett fantastiskt år - det var grejer. Det var då. Nu är nu. Nu är en kropp modell större, som en Dolly Parton fast mer utspritt överallt. Måste försöka uppgradera den där mentala bilden. Se sanningen i vitögat, att tiderna förändras och måtten. Men envisheten och viljan av att nå målet är lika urstark, det kan jag lova. Mannen gör gemensam sak med mig. Han ger sig ut och löper lika många gånger och han är lika hungrig som jag. Under kvällens runda gjorde han sitt bästa för att få in lite protein till kroppen och svalde två flugor. Det ska inte vara lätt. Vissa projekt kostar på, så är det bara! 

Av Annika Gelin - 15 maj 2012 16:52

 

Varför så trött idag? Hjärnan känns som om jag stoppat upp den med tuggummi.

Är det vädret? Eller funderingarna på hur jag ska komma vidare här i livet?

Eller tankar på vänner som kunde få må bättre?

Eller kroppens protest mot att den inte längre får alla kalorier jag skämt bort den med?

Att feel-good-kilona som blivit feel-bad-kilon tvingas bort?

Jag vet inte. Konstaterar bara att tankarna är tröga idag och kroppen halvsover. Nåt är det.

Av Annika Gelin - 15 maj 2012 06:24

Måndagar stavas Glödrep. Efter en osedvanligt trevlig och intressant arbetsdag i Västerås med knepig lunch, glatt sällskap och givande möte drog jag till Sturepalatset. Där inledde vi en ny musikalisk era som publiken ska få njuta av i höst. Då fortsätter vi med showen Glödhett och inleder den 1 september i Fjugesta tätt följd av två shower den sista septemberhelgen i Kumla. Var vi kommer att spela i december avgörs i dagarna. Kan bara säga att kvällen som vanligt urartade på ett positivt sätt. Sorry tjejer som inte var där, nu missade ni bävrar och kosläpp! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards