Alla inlägg den 14 april 2012

Av Annika Gelin - 14 april 2012 23:18

 

Det har varit julafton idag! För mig och alla andra ordälskande bokmalar på bokmässan i Örebro.

Anette och jag var där, vi cyklade upp på stan i det vackra vårvädret, förväntansfulla som barnen innan julklapparna är utdelade. Och jag blev INTE besviken! Träffade Annica från Infolinjen, Runa från Poesisällskapet, Kristina från Stressforum, Clownen Manne från barndomens TV, Ramona från Amonar förlag och ett gäng andra sköna människor. Lyssnade på David Lagercrantz när han berättade om hur det var att närma sig Zlatan och skriva boken som fått unga invandrakillar att läsa. Hörde fem Örebrokreatörer berätta om sitt gemensamma projekt som utmynnade i en bok om Krakow, däribland min gamla lärare Staffan Ekegren. Fångades av Maria Svelands och Mian Lodalens brinnande engagemang för kvinnors rätt att uttrycka känslor i berättelsen om boken Happy Happy som väckt sån debatt. Kände igen mig i Maggan Hägglunds och kollegans samtal om sin bok om starkskörhet - och lockades till bokköp. Till sist lyssnade vi på förläggaren Ramonas skildring av hur man tänker i bokbranschen. Nu är det bara att sätta igång, jag är peppad! Tack ABF m fl för att ni arrangerar julafton för bokälskare!


Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards