Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Annika Gelin - 16 mars 2012 20:47

 

Idag har det varit vargavinter ute. Trots att det står mars i almanackan har vinden varit precis som i Anders Glenmarks gamla schlager "kall som is". Som jag frusit! Trodde ett tag att inget på denna jord skulle göra mig varm.

En lusekofta från Myrornas i Värmlandsmetropolen Karlstad hjälpte lite. Inte förrän jag hamnade i frisörstolen hos min kära Glödsyster och vän Maria tinade jag. Hon är en alldeles fantastisk kvinna som inte själv förstår hur bra hon är. Kanske är vi för dåliga att tala om för hur mycket vi gillar och uppskattar varandra. Att få höra det kan göra underverk. I alla fall, efter Marias behandling och vårt snack om hur mycket vi ser fram emot den kommande Stockholmsspelningen kände jag mig varm och go både inombords och på ytan. Kände vårkänslorna pirra i kroppen igen trots isvinden. Det hänger alltså på håret!

Av Annika Gelin - 16 mars 2012 07:38

 

Man blir trött av koncentrerat arbete. Sov från tidig kväll och hela natten som en klubbad oxe.

Vaknade till fredag, inte alls dumt! Längtar efter att få komma till frisör Forsman idag och få hennes sköna hårbottenmassage under varmt vatten. Får se vad vi ska hitta på, frisyr ska det bli i alla fall!

Men först ska jag få vara med dottern hela dagen. Underbart! Fredagskramar till er alla!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards