Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Annika Gelin - 21 februari 2012 17:25

 

En del dagar slår hjärtat lite hårdare i bröstet än andra. Som idag. Fart och fläkt på jobbet. Kollegorna rapporterade spännande forskningsprojekt som är på gång inom det psykosociala området. Bara det! Fettisdag är det och en annan av arbetskamraterna såg till att det vankades semmeltårta. Tack för det, jag gillar att vi följer traditioner. Det sätter guldkant på vardagen - och vardagar har vi många av eftersom det är livet. På eftermiddagen gick vi upp till Stora Hotellet och kollade av planeringen inför vårens stora konferens. Härligt! Solen gassade, snön var borta och våren fnissade liksom i luften. Titt som tätt kom rapporterna från Linköping där sonen idag spelar cup. Det verkar gå mycket bra - och jag kan se den stolta pappan framför mig. Kan inte låta bli att ställa mig frågan var den där lilla gossen tog vägen som satt på bilmattan och lekte med traktorer? Till hösten fyller han 14 och är klistrad vid den där fotbollen dygnet runt. Jag försöker ibland hålla fast i stunden som är nu - för alla stunderna som är nu blir så så fort ett igår. Älskade unge, håller hela handen för att ni vinner turneringen - jag är en stolt fotbollsmorsa. Idag på distans.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards