Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Annika Gelin - 31 januari 2012 20:36

 

Efter en ovanligt trivsam måndag som jag tillbringade med att göra reportage om energisparprojekt i Karlstad, blev det en vanlig tisdag. Även vanliga tisdagar har solsken på lut - men kanske mer symboliskt än rent vädermässigt.

Tog en promenad på lunchen idag för att höja energinivån, men jag måste nog tillstå att det var lika sexigt som att kliva runt i ett kylskåp. Landskapet var gråvitt och dött på ett nästan otäckt sätt. Det kändes som det ofta gör, som om jag plötsligt var med i en film. Overkligt! Men hjärnan som gillar nya spår belönade mig med en energikick när jag ansträngde mig att ta mig ut och loss från kontorsstolen. Eftermiddagens semmeltårta var en frestelse som jag föll handlöst för - och jag litar blint på köparens löfte om att den var nyttig. Kvällens energihöjare var danspasset innan Tacomiddagen. Blir alltid på så gött humör av danserna - ni hör att jag inspirerats av den sjungande värmländskan - och då kunde jag kösta på mig en power nap i puffen till sist. Snart är tisdagen slut - och med några vitpepparkorn till att svälja ner - och ännu en vitlökstablett så önskar jag er en god natt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards