Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Vanlig januarimåndag - vacker vardag

Av Annika Gelin - 2 januari 2012 22:13

 

Så var det dags igen. Måndag morgon, snöblandat regn och jobb. Ljuset som nådde oss så generöst på nyårsaftonen var puts väck. Mörkt som en svart sammetsfilt. Antingen kan man välja att pusta och spotta över eländet. Eller så väljer man att se det som är positivt just i stunden. Chansen till en morgonjogging eftersom barnen är "utarrenderade". En varm dusch efteråt. En stor tallrik havregrynsgröt med russin - eller nåt annat gott. Vardagarna är ju livet - eller hur? Det finns så gott om dem att de blir vad vi gör de till! Kul var det att träffa arbetskamraterna igen, de finns ju där de flesta av mina vardagar och jag trivs med dem. Att ha ett sånt jobb är en förmån och inte att ta för givet. På kvällen drog Glödsäsongen igång igen - och det var dags att släppa loss i dansens virvlar igen.

Kände när jag började röra den av knäck och choklad fyllda kroppen att den hade längtat. När vi använder huvudet hela dagen, är det som om kroppen slipper ut ur sitt stillasittande "fängelse" i dansen. Klart att jag är trött ikväll. Men skönt trött som man blir efter både ett fysiskt och mentalt pass. Helt ok en måndag den 2 januari när det är som mörkast i Norden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards