Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Ett år - och massor av stunder

Av Annika Gelin - 30 december 2011 19:05

 

Tycker att mina trogna gamla fötter passar ypperligt att illustrera det år som gått. Det år jag gått med dessa fötter.

Ibland sprungit. Tiden springer tycker jag - och det är alldeles uppenbart sedan jag gled över 40-strecket att tiden inte joggar utan löper. Men jag har lärt mig - att jag har makten att stanna upp ibland - och då går tiden långsammare.

Såhär inför ett helt nytt och oskrivet år blir jag alltid så rörd. För jag har också lärt mig att älska livet mer och mer - desto äldre jag blir, desto fler nyanser ser jag i tillvaron och desto klarare ser jag vad som betyder något för mig.

MÖten med människor - att vara med och bry sig om varandra, de jag lever med och intill. Familj, vänner, arbetskamrater - det är ju ni som gör mitt liv. Jag hoppas att jag får betyda något för er - för som jag har sagt tidigare så vill jag det. Vara en närvarande person som har tid. Motsatsen är min fasa ock skräck.

För mig är också skapandet livsnödvändigt. Att få vara kreativ. Hemma och på jobbet. Få sjunga, spela och skriva.

Då trivs jag som fisken i vattnet!

Jag vill också vara i rörelse. Vi sitter så stilla de flesta av oss - och våra kroppar längtar efter att få sträcka ut. Svettas. Dansa. Springa.

2011 har varit ett gott år för mig. Sol och regn förstås - men som helhet minns jag året med glädje.

Yrkesmässigt är det konferensen i maj som jag minns. Tre dagar som final på ett års arbete - men det blev bra och roligt! Privat är det resorna med familjen. Till Tällberg i juni och Köpenhamn i november. Mina föräldrars resor - 70 år med två kära firades. Sommarsemestern på Gotland, en vecka av mys och bad och ganska mycket böcker.

Alla fotbollsmatcher. Trivsel med andra goa föräldrar, segern mot IFK Göteborg i Torsby - den satt gött!

Till sist är det ändå en sak som sticker ut - och den är glödhet! Showen som vi rodde i land efter två års hårt jobb, är mitt livs musikaliska höjdpunkt. Något så befriande lustfyllt och nervöst och roligt går inte att förklara i ord - men det är personlig utveckling på hög nivå att upptäcka att man klarar av utmaningar som man kämpat med. Och det gänget som gjort denna resa tillsammans delar något vi aldrig glömmer. Med den känslan i kroppen vill jag gå in i det nya året och se fram emot nya dagar. Nej, jag ångrar ingenting!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards