Alla inlägg den 22 december 2011

Av Annika Gelin - 22 december 2011 18:37

  

Torsdagen den 22 december. Två dagar före julafton. I mitt hus unnade vi oss sovmorgon på jullovets första dag.

Sen fick dottern vara pepparkakskonstnär. Glädje! Under tiden jag betraktade min djupt koncentrerade dotter tänkte jag på en kyrka inne i stan. Där samlas man svartklädda idag.  Min gamla arbetskamrat ska begravas.

Sen tog vi en promenad. I stilla snöfall vandrade vi, pratade om livet. När vi kom hem fick jag veta att en vän till familjen som skulle få komma hem från sjukhuset till jul inte hann hem. En tår trillade nerför min kind. Sorgen och glädjen går sida vid sida. Ingen vet vad som händer imorgon. Vi har bara den här stunden. Ikväll när jag sätter mig ner, när huset blir lugnt, ska jag tänka på dem som inte längre finns med oss. Jag är också tacksam för att ha två systrar kvar. Den ena hade änglavakt idag när bilen brann. En dag i livet, två dagar kvar till julafton.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards