Alla inlägg den 10 december 2011

Av Annika Gelin - 10 december 2011 18:16

 

En fågel kvittrade utanför min dörr ikväll och jag blev jätteglad. Plötsligt blev det klart. Stjärnklart. Kan bara konstatera att det finns en speciell mening med saker. Pusslet läggs. Kan inte bärga mig för många dagar. Men det behöver jag inte heller. Det är ett särskilt nöje att kunna sprida glädje till fler!

Av Annika Gelin - 10 december 2011 15:25

 

Hade laddar för en joggingtur idag men istället blev det en lugn promenad till skogs. Min vän och jag som setts alldeles för sällan i höst brukar packa en ryggsäck och gå till skogen. Där sätter vi oss på en sten och pratar igenom livet. Vad som bjuds just nu, vad som gläder oss och vad som känns tungt. Där på stenen brukar det lätta i takt med att vi sväljer klunkarna med kanelkaffe. Plötsligt ser vi upp mot himlen och upptäcker något vi inte sett förut. En öppning, en känsla av magi bubblar upp i oss. Och vi tycker oss se livets mirakel skymta i trädtopparna.

Vårt samtal har pågått i 20 år till våren - och hjälpt oss att se det fantastiska i livet trots att vi ofta gått i uppförsbackar tillsammans. Jag är rädd om min vän - och jag vet att hon är rädd om mig. Vi ses inte lika ofta som förr - men en stark vänskap klarar avståndet i tid. Vi återupptar samtalet där vi slutade förra gången.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards