Alla inlägg den 8 december 2011

Av Annika Gelin - 8 december 2011 21:44

 

Ibland hamnar man i lägen i livet när det gungar. Plötsligt händer något som rubbar vardagen. Egentligen borde vi ha förstått vi människor att själva livet är föränderligt, det är ju grunden för vår existens. Ändå blir vi förvånade, förbannade eller kanske förtvivlade när det sker. Jag har skrivit en hel del om stress i mitt jobb och kommer ihåg att jag i en av artiklarna skrev att "det som ändå gör att vi reagerar är att vi är människor och inga maskiner - och människor har en uppsjö av känslor att visa". Mitt i alltsammans, när sinnet är grått och dystert är det skönt att konstatera att man lär sig nyttiga saker under prövningar. En sån sak är att det är bra att gå och ruva på saker. Det är faktiskt samma teknik som Stina Dabrowski lär ut i sin nya bok om hennes långa liv som intervjuare. Hon har använt sig av "att gå och ruva på saken" när hon ska möta en ny person och behöver arbeta fram frågor, göra research och så vidare. Jag brukar också låta det undermedvetna jobba när jag arbetar med texter - men just nu går jag och ruvar på framtiden. Vad vill jag med mitt liv? Vad är meningen med mina talanger? Vad ska jag satsa min tid på? Ett möte idag med en klok kvinna och ett annat möte med en klok och lyhörd man hjälpte mig att sortera i tanketrasslet. Att va lite piano - att gå och ruva är skönt för ett oroligt sinne. Tids nog så kläcks ägget.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards