Alla inlägg den 6 december 2011

Av Annika Gelin - 6 december 2011 23:13

Jag mjölkar min hjärna på tankar som strömmar

på droppande pärlor, på flytande drömmar

Från tidiga morgon, till sena natt

mjölkar jag hjärnan tills kossan får fnatt

Muu! 

Av Annika Gelin - 6 december 2011 22:59

 

Tänk dig ett rum där tapeten pryds av böcker. Där i mitten står ett runt bord. Du bjuds in att sätta dig vid bordet och sitta ned tillsammans med fem andra ordmänniskor. Personer som har liknande perspektiv, som lever och andas text. Där får ni sitta och insupa massor av spännande kunskaper, skriva ett antal övningar och läsa upp för varann. Få nya insikter i ditt och andras liv. Låter det som en dröm? Det var som en dröm fast bättre. Det var verklighet. Populär kommunikations tvådagarskurs kreativt skrivande berörde oss alla på ett plan som inga andra kurser gjort. Tack vare den suveräne Björn Karlsson som ledde oss med fast men lugn hand blev den ett minne för livet. Och mycket blev skrivet.

Av Annika Gelin - 6 december 2011 22:08

 

Min mamma 70 år! Det är ofattbart - men sant. Nu har det gått en vecka sedan födelsedagen.

I den mörkaste november lyste hon upp med sin vackra klänning och vi fixade kalaset.

Gott och trevligt och mysigt. Men samtidigt så konstigt. Jag kan inte förstå att hon är 70. Då måste ju jag vara 40 - drygt. Vart springer alla dagarna? Det är inte så att jag ångrar en endaste minut, nej, tvärtom. Jag försöker nog fånga dagen så gott jag kan. Ju äldre jag blir, desto mer dyrbar är mina stunder. Jag slösar inte med tiden, det har min mamma lärt mig. Hon är klok och modig och har en styrka som finns gömd inuti. Och som min dotter uttryckte det - mormor, du är barnens hjälte! Jag är glad att ha dig mamma, du har lärt mig mer än du anar.

Av Annika Gelin - 6 december 2011 16:20

Fick ett mail idag som fyllde mig med sorg. En av mina gamla arbetskamrater har lämnat oss. Jag mötte honom i våras på väg till jobbet. Han var på väg hem. Vi bytte några ord, jag ville uppmuntra honom. Men ibland är det inte så lätt att uttrycka det man känner. Ibland blir orden så små och trånga. De räcker inte till.

Nu finns han inte längre här. En ofattbart generös humorist som alltid hade energi till andra. En unik människa som spred glädje när ingen annan förmådde. Som smittade med sin underfundiga humor. Som vi skrattade tillsammans ibland! Jag tänder en eld för dig ikväll, Ove och tackar för att jag fick förmånen att jobba tillsammans med dig under några år. Du spred ett sken av värme omkring dig som räcker än idag.  

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards