Alla inlägg under september 2011

Av Annika Gelin - 4 september 2011 08:21

  Igår var det lördag. Helg. Då är det tid att vila. De som känner mig vet att det inte är min bästa gren. Men inför den här hösten - och då säger jag inte att det är höst än - har jag bestämt mig. Jag ska vila mer. Bli bättre på att ta många och långa pauser. Började på fotbollsplanen igår. Sonen spelade match. Det är ett underbart sätt att börja dagen på. Med en kopp kaffe i handen, omgiven av glatt snackande föräldrar och morföräldrar och farföräldrar och andra glada fans. Nästa paus blev när jag cyklade runt i området. Satt på trappan hos en kompis och pratade om livet. Sen pausade jag ihop med sonen på balkogen. Dottern kom - och vi läste sagor på madrassen. Mannen och jag grillade. Satt och såg på glöden.

Avslutade min pausrika dag på altanen i stearinets blå sken. Kroppen tackade mig för en lugn men innehållsrik dag. Avkopplande!

Av Annika Gelin - 2 september 2011 14:13

  Finns det något mer förföriskt än doften av nybakt och hembakt bröd?

På väg till Arkösund häromsistens stannade vi vid detta lilla bageri och öppnade dörren. Mot oss slog doften. Alla dessa nybakta karlsbadergifflar, sockerbullar, wienerbröd, kanelbullar, chokladbiskvier och äppelgömmor. Åh, vad svåra val livet bjuder ibland! Men en underbar stund fick vi i den äppeldoftande trädgården som hörde till uteserveringen. Och kaffet smakade ljuvligt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards