Alla inlägg den 28 september 2011

Av Annika Gelin - 28 september 2011 19:24

 Livet är fullt av det oväntade. Möten med människor som betyder något. Jag tror precis som Kay Pollak att det finns en mening med människorna som kommer i din väg. Vi möter varandra och får kontakt. Någon form av relation uppstår - privat eller på jobbet - eller kanske mer flyktigt. Jag är övertygad om att det finns en mening med varje möte. Du ska lära dig något av den person du möter - eller personen ska lära sig något av dig. Så många gånger i livet som jag fått det bekräftat så tror jag att det är sant. Ett exempel. I våras satt han bara där. På bänken, i sjukhuset där jag tillbringar min tid varje dag. En gammal man, ärrad, sjuk - men med ett leende på läpparna.

-Hej, sa han glatt precis som om vi alltid känt varann.

- Hej! svarade jag och låtsades att det var precis så. 
Vi pratade på om dagen som var - och skildes åt med ett leende. Jag kom på mig själv med att bli glad över att byta några ord med honom - och jag tror att det var ömsesidigt. Han gav mig energi i en period när jag inte riktigt hade orken.

Efter semestern satt han där igen. Vi fortsatte prata. Men nu är han borta.

Jag saknar att se honom skina upp, saknar den korta ordväxlingen.

Tänk så lite några ord kan göra! Tänk så mycket det betyder att vi ser varandra.

Att få värma sig i en annan människas sällskap, det gör oss mänskliga helt enkelt.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards