Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Annika Gelin - 28 augusti 2011 21:39

  Såg du Sigge ikväll på TV:n ? Lilla, söta Sigge, knappa året, som satt i sjukhussängen med slangar i näsan och diggade till musiken? Sigge - ett av 300 svenska barn som insjuknar i cancer varje år. Ditt lilla barn, det dyraste du har får cancer, hela familjen får cancer - och hela livet får cancer. Hur är det möjligt att förstå, att begripa att våra barn som är de vi älskar mest här på denna jord kan drabbas av detta svåra? Den skräck som det måste innebära att få beskedet.

Och tiden innan, när ovissheten slår sina klor i hjärtat. Kampen, oron, han eller hon måtte väl klara sig, måste blir frisk - för något annat finns inte.

Tre av fyra barn klarar sig - men det fjärde barnet klarar sig inte. Mer forskning krävs, fler pengar, fler som engagerar sig. Och under tiden sker det svåra överallt i vårt land. Det drabbar någon nära dig. Barn är så utsatta - och samtidigt så tåliga. Måtte jag får vara med och göra skillnad. Tänk om jag kunde få vara med och hjälpa till så att fler barn kan räddas. Idag - och imorgon känns det mycket bra inombords att vara en Glödare.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards