Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Annika Gelin - 31 maj 2011 22:10

  Morgondoppet i sjön vid Kloten var inte varmt - men friskt. Det är svårt att beskriva den känsla av tillfredsställelse på djupet som jag får efter ett dopp.

Vederkvickt. Fräsch. Fri. Ett med naturen. Somrig. Skön. Nu är det snart dags för premiärturen till bryggan. Men å ska kaffetermosen med. Sen njuter jag i varje por i min kropp!

Av Annika Gelin - 31 maj 2011 22:01

  
Har varit bloggfri ett dygn. Fick nöjet att tillbringa några fantastiska timmar i det sköna Kloten på lägerskola med sonen. Delade på ledaransvaret tillsammans med härliga Sofie och Azra -och vi hade supertrevligt! I de underbara omgivningarna finns massor att göra - fiska, spela kubb, öva höghöjd och paddla - och bara naturen i sig är en upplevelse. Här trivs både små och stora, fåglar, fiskar och bävrar. Så mysigt att sitta vid lägerelden och låta tankarna vila i kvällens somriga ljud. Somnade ovaggad strax efter 00 - och sov gott till kl 7 då det var utlovat ett morgondopp. Sen var jag tyvärr tvungen att bryta upp och fara tillbaka till stan. Men dagens seminarium om kemikalier i vårt blod och i vår natur blev extra tydligt och skrämmande med alla Klotens färger och ljud i kropp och själ.

Återkommer senare med en beskrivning av vad jag fick höra.  

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards