Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Annika Gelin - 5 mars 2011 17:35

 

Ville berätta om en ny, kul blogg. Den handlar om hattar - och den som startat bloggen är min mamma. Hon heter Kerstin och har alltid varit en hattentusiast.

I alla sammanhang sjunger hon hattens lov - och hon har en hel del hattar i sin samling. Vill du läsa? Adressen är http://hattbloggen.wordpress.com 

Av Annika Gelin - 5 mars 2011 17:13

  

Just nu sitter jag vid datorn och bloggar. Har haft bloggfritt några dagar. Ibland måste man vara det för att få tid att tänka. Spara sig lite. Precis som att det kan vara sunt att vara kaffe - eller godisfri ett tag. Sen kommer abstinensen.

Just nu vet jag vart jag är på väg. Ikväll - och imorgon - och nästa vecka - och fram till sommaren. Men de där riktigt stora frågorna om vart jag är på väg i livet har jag inte alla svar på. Jag har förhoppningar och jag har drömmar - och jag vet vilka ingredienser jag behöver ha i mitt liv för att må bra. Familjen, vännerna, musiken och skrivandet - det är byggstenarna. Sen kanske det sker förändringar längs vägen av olika slag - men basen behöver jag för att ha ett bra liv. Det gäller att känna av, lyssna av kroppen. Den talar om huruvida jag lever ett bra liv eller ej. När själen mår bra är kroppen nöjd - det brukar stämma. Jag vill vårda min kropp, inte vara för hård mot den. Därför försöker jag lyssna - och tycker att jag har blivit bättre och bättre på att tolka kroppens budskap. Försöker ge den bra mat, tillräckligt med sömn och rörelse i lagom takt. Då orkar den med tempot.

Min kropp vill inte hålla samma tempo jämt och tycker inte om att stressa. Så är det bara - och jag försöker leva efter det. LÅter man lugnet få plats i livet blir det plats för att tänka de riktigt stora tankarna. Om vart jag är på väg i just mitt liv. 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards