Alla inlägg under februari 2011

Av Annika Gelin - 8 februari 2011 06:20

 

Vi hade bandrep igår. KÖrde fyra av låtarna till showen. Killarnas musikaliska känsla kan inte beskrivas i ord, mer som en spark i magen. Vilket ös det var!

Lyckan i musiken är exceptionell! Munnen bara log, hjärtat bara slog. Och under fikat var snacket som vanligt kryddat, igår med en massa köksmaskiner som kunde åstadkomma singel och annat smått och gott. Ja, jösses vilken kväll! 

Av Annika Gelin - 6 februari 2011 19:14

 

Gick en promenad med en mycket kär vän idag. Vi brukar ha med oss en termos kaffe och ta en kopp i någon skogsglänta. Det var lika gott idag, både kaffet och samtalet. Min vän sa några väldigt kloka ord idag. Hon sa att det ibland skulle hjälpa oss, spara en del lidande om vi såg verkligheten som den är istället för att önska oss en annan bild. Gilla läget. Inte dunka huvudet blodigt i onödan.

Vi lovade varann att stötta varann framåt, hon har också mental uppförsbacke.

Tack och lov för mina vänner!

Hon påminde också om vikten av att  

Av Annika Gelin - 6 februari 2011 08:41

 

Har du promenerat runt på Hötorget i Stockholm någon gång?

Om inte väntar dig en underbar upplevelse, synen av blommor i alla färger är som en vitaminkick för själen. Nu längtar jag efter färg, hjärnan är trött, ja helt utsvulten efter en lång period av vitt och svart. Jag vill släppa in kaskader av färg i mitt hem - och jag vill klä mig färgglatt också.

Gick en promenad med mannen igår, vi behövde en nypa luft.

Och plötsligt fick jag en stark känsla av lycka. Jag ville bara gråta. För våren kändes inte långt borta längre, lukten i luften och ljuset på himlen sa mig det.

Att känna våren närma sig är ett under som jag i djupet av mitt hjärta är tacksam för.  

Av Annika Gelin - 3 februari 2011 21:44

Satt på ett mysigt fik häromdagen. Hade en skön stund för mig själv, njöt. Av den goda semlan, av sorlet omkring, av kaffet som var lagom hett och nybryggt.

Och då rann det till. Den kreativa ådran pulserade. Fick till några texter till den nya showen som vi arbetar fram i kören. Åh, vad det känns roligt! Ska bli så spännande på årsmötet när vi ska måla upp bilderna av allt som är på gång.

Blundar och kan fortfarande känna smaken. Av semlan - och av lusten till skapandet! Mer såna stunder önskar jag mig! 

Av Annika Gelin - 3 februari 2011 21:36

Sätt dig ner en stund! Andas, låt tankarna komma och gå. Känn hur kroppen känns, hur du just i detta nu tar en paus och bara är. Sedan går det mycket lättare att göra allt det där du har tänkt dig, jag lovar.

Blir förvånad varje dag över hur människor tror att de är odödliga.

De måste bara göra det och det och det - och hinner de inte allt de har på sin lista så går det bra att sova mindre. Eller? Är det så klokt? När alla sömnforskare påminner oss om HUR viktig sömnen är för oss. SÅ viktig att du blir både klokare och vackrare och mer välmående av att satsa på sömn.

Förr länge sen var jag likadan. Hade fullt upp dygnets alla timmar, satt inte en sekund - för jag var ju tvungen att hinna så mycket.

Så gör jag inte längre - nu varvar jag ner - och är noga med att ta pauser. Tror faktiskt att jag tjänar på att göra så. Dessutom gör det livet skönare!  

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards