Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Annika Gelin - 12 februari 2011 21:40

  

Säga vad man vill om årets musikspektakel - men det är underhållande.

Tyckte att kvällens omgång var snäppet vassare än den första.

Det är inte många som kan matcha Sannas pipa - och Brolle är alltid Brolle - en äkta musikant. Babsan då - inga kommentarer. En i familjen tyckte att hon var bäst - men det är inte jag.

Av Annika Gelin - 12 februari 2011 13:13

 

Så länge som det snöar och är kallt och halkigt så får jag finna mig i läget.

Energin finns inte, den har gått åt - och jag har svårt att acceptera det.

Känner den frusna marken inombords. Inget som spritter, bara kallt och tyst och sterilt vitt.

Förra helgen, när det drippplade och droppade i solskenet, och fåglarna kvittrade på promenaden, kände jag hoppet stiga i kroppen. Insåg då att kroppen längtar efter vår, efter att få leva och känna hur saven stiger igen. Så, det är nog bara att härda ut. Vänta in plusgraderna och köpa mer tulpanfång. Låta kroppen styra och inte ha några krav. Våren finns där någonstans bakom drivorna - och den kommer till mig också. En dag kommer den där glada kvinnan som gått i ide att vakna, sträcka armarna över huvudet och gäspa för att sedan titta ut i det grönskande livet.  

Av Annika Gelin - 12 februari 2011 13:07

  

Nu är jag urless på vintern. Den gör saker med oss som vi inte riktigt vill, den tröttar ut oss, tar musten ur kropp och själ och isolerar oss ofrivilligt.

När det känns så där riktigt trist och tråkigt att sitta inne och uggla och ingen som man frågar vill följa med ut, då går jag ut till mina fåglar. Det är synd om dem, för de har inte fått tillräckligt med mat den senaste tiden. Föra helgen trodde de att det var vår, då kvittrade de glatt och härligt. Men så kom snön, och det blev tyst. Hoppas att de känner lite lördagsmys, hoppas att de kommer till mig och gläder mig. Jag ska stå i fönstret och spana, längtar ut. 

Av Annika Gelin - 12 februari 2011 13:02

 

Ett riktigt frukostfreak - det är vad jag är! Att laga och äta en maffig frukost med äggmacka, gröt och juice, det är livet! Att sitta länge och äta tillsammans, det är en njutning. Det är i alla fall min längtan och mitt mål varje helg. Sen kanske inte alltid det blir så. Men då gånger när allting stämmer, de få, dyrbara gånger jag kan få sitta och äta min frukost länge och långsamt - och kanske tom läsa tidningen samtidigt - då är det lyx! 

Av Annika Gelin - 12 februari 2011 12:54

Förra våren upplevde jag en av mitt livs roligaste lördagar. Det var i april närmare bestämt - och med det här sköna gänget. Askersunds manskör arrangerar varje år en jubelkonsert, en musikalisk show med allt som där hör till.

Glöd var lokala gästartister och Ewert Ljusberg var den stora artisten.

Stor maffig scen, ljud, ljus och en fullsatt Närlundahall gjorde det hela till en underbar upplevelse. VI sjöng både tillsammans och var för sig. En minivariant av musikalen Grease och den gamla rockrökaren Dead ringer for love var höjdpunkterna. Nu när vintern precis har kommit tillbaka med full kraft och orken sjönk gläder jag mig åt att det kommer en vår. Även denna vår ska vi få sjunga och showa tillsammans. Ser fram emot en fantastisk spelning!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards