Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Annika Gelin - 10 februari 2011 22:45

   Som ett slag rätt in i hjärtat. Så känns det när jag hör henne sjunga.

Helen Sjöholm heter hon och är en av Sveriges mest kända sångerskor.

Ikväll hade jag möjligheten och lyckan att få lyssna till henne live.

Scenspråket, mellansnacken - och rösten, rösten - hon har allt det som jag gillar hos en artist. Och det bästa av allt - hon är bara hon. Äkta. Vågar göra en platta med Billy Joels låtar bara för att hon vill det. Integritet kallas det. Och bara en sån sak att inte sukta efter Melodifestivalen för fem öre. Gabriellas sång var ett av slutnumren - och då förflyttades jag till en kyrka för två år sedan när jag sjöng den i ett mycket tragiskt sammanhang. Musiken sätter stämningen och kan förlösa. I både glädje och sorg. Gonatt Helen, du gav allt ikväll. Jag kommer att somna med ett tacksamt leende på läpparna.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards