Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Annika Gelin - 4 januari 2011 21:23

  

Nyss stod julen för dörren. Nu har vi precis tagit klivet in över tröskeln till 2011.

Öppnat dörren till tolv nya månader, fyra kända årstider med smått och stort att uppleva. Jag är verkligen glad över att leva i ett land med årstider, det är en lycka att få uppleva alla naturens skiftningar - en glädje som blir djupare för varje år. Jag vill faktiskt varmt rekommendera världens bästa bok - som heter "Måns och Marie från vår till vinter". Det är en barnbok som har blivit min guide i tillvaron över hur jag vill leva. Den handlar om Måns och Maries liv tillsammans med sin mamma, hur de lever nära naturen och fångar dagen efter vad just varje årstid och månad har att bjuda på. När det är vinter är de ute och bygger snölyktor, åker pulka och skidor och dricker varm choklad vid den öppna spisen tex. De gillar traditioner - precis som jag gör.

Eftersom vi nu upplever januari vill jag ge er min lista på vad som ger mig störst energi just nu:

Uteaktiviteter - skridsko, pulkaåkning, snöjogging och längdskidor

Julklappsböckerna - jag har precis läst ut biografin om Robert Gustavsson

Äta fräscht - allt det gröna, sköna, krispiga, fruktiga efter den tunga helgmaten

Rensning - i lådor och skåp, åh, vad skönt!

Massage - fick en spabehandling idag - men mannens fotmassage duger också

Glöd - alltid på listan, ny lokal, ny show - vad kan man mer begära!


Av Annika Gelin - 4 januari 2011 07:46

 

Tänk att Glöd har fått en egen lokal! Det känns fantastiskt efter 11 års repande i våra kök och vardagsrum. I söndags var vi och tittade på Sturepalatset i Kumla som vi ska få dela med det sköna gänget i Kraxkompaniet.

En stor scen med flygel, nybyggt kök, nytt konferensrum, ljudanläggning, loger och allt möjlig fanns det, bara att inviga. Vilka möjligheter! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards