Alla inlägg den 20 december 2010

Av Annika Gelin - 20 december 2010 16:58

 

Såhär inför ett nytt år är det många djupa tankar som snurrar omkring i huvudet.

Det känns viktigt att sitta ned och summera hur året har varit. Vad var det bästa som hände 2010? När kände du att du levde? Då - och där - i den stunden - skapade du liv som blev till ett ögonblick du minns. Hur kan de stunderna bli flera? När jag tänker tillbaka på mitt år är det inte stunderna vid diskbänken jag minns. Inte heller när dammsugaren var framme. Mina guldstunder var och är med de jag älskar, ofta i obokade ögonblick, inte styrda av klockan.

Såhär års är jag alltid lite sliten - speciellt eftersom vi Glödare firar musikalisk jul hela månaden, ja egentligen sedan augusti. Så den tid jag springer på köpcentrum är inte så lång - men det är mitt val.

Därför är min längtan stark efter fri tid. Tid utan klocka. Tid som ger mig möjlighet att bara vara. Mitt nyårslöfte till mig själv och min familj är mer "bara varatid". Jag känner att jag måste ha mer luft omkring mig - för Annikakraften är begränsad, just nu nersatt. Sängen väntar, vila är ordet. 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards