Alla inlägg den 18 december 2010

Av Annika Gelin - 18 december 2010 12:18

 

Hällabrottet 11 december 2010. En vintervit Glödskara sjöng för fullsatt kyrka.

Underbar julstämning, snön föll sakta utanför fönstret. Lyckan sprider sig i magen över det stora. Att få tillhöra en sån grupp tjejer, sprida musiken, sprida värmen.

Ikväll är det dags igen! I Pålsboda kyrka ska vi stå, fånga julen tillsammans med alla som vill höra. Därför var det med sorg i hjärtat jag vaknade upp, dunderförkyld. Men vila och varmt honungsvatten hjälper. I stereon klingar Sarah Dawn Finers stora röst ut. Jag provsjunger tillsammans med henne, det kan nog gå med lite tur.

Ibland får jag frågan - är det inte jobbigt att lägga så mycket tid på sången i juletid? Har tänkt mycket på det, speciellt i år. Visst är det hektiskt ibland, schemat blir inte så luftigt. Men jag kan bara komma fram till en slutsats - det ger så otroligt mycket som jag inte skulle kunna leva utan. Jag och andra får acceptera att för Annika - och Glödarna - är julen att sjunga. Åh, vad jag älskar att vara ett med musiken! Tänker att farmor och mormor nog är med mig idag och hjälper mig att få en klar röst.  

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards