Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Välkommen trösterika november

Av Annika Gelin - 28 oktober 2010 21:38

 

Snart går vi in i mysiga november!

- Det är viktigt att pigga upp sig själv med något gott nu när vi snart går in i november, sa damen i theaffären och skopade upp påsen med den kryddiga blandningen.

Jaha, tänkte jag och undrade varför så många verkar ha svårt för nästa månad.

Naturen stillar sig - och det finns utrymme för reflektion. Det är något vilsamt över de frusna träden, de glittrande frostiga grenarna. I solljus är det som att vandra omkring i en vintrig saga. November är vila och förväntan på samma gång. Sedan musiken tog en Glödande fart för några år sedan är november tid att öva på alla de sköna julsångerna. Repetera texter, blicka in in det frostnupna äppleträdet, bladen som brer ut sig på marken och låta sig fyllas av tonerna i stereon. November är Dollys tid, julskivan jag delar med mina systrar. När den åker på - då njuter jag. Var inte rädd för november, de har en stillsam charm som kan vara helt underbar! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards