Alla inlägg den 24 september 2010

Av Annika Gelin - 24 september 2010 22:21

  

Äntligen fredag! Vaknade med en skön känsla imorse. Tittade ut och såg hur gatan var insvept i en vit dimma. Men det spelade ingen roll. Känslan fanns kvar.

För första gången på ett halvår kanske kände jag en närhet till glädjen. Hjärnan var utvilad. Känslan höll i sig hela dagen, en extra stark känsla av närvaro. Älskar dessa dagar när allting blir starkare, alla färger musigare och jag själv känner mig oövervinnerlig.

Allting är möjligt! Eftersom jag satt och lyssnade på en nybliven doktorand på jobbet slog det mig - om jag skulle forska ville jag hellere än något annat i världen forska kring just känslan av flow och vad som skapar den. De flesta fredagar är sköna - men denna var extraordinär. Vad gjorde min fredag så klar? Var det brittsommaren? Promenaden med grannen igår? Den djupa nattsömnen? Eller mina barns kärleksförklaringar? En sak är säker - jag kommer hela livet att söka efter hemligheten med känslan av flow. Den är outstanding- och jag kan göra vad som helst för att uppleva den snart igen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards