Alla inlägg den 14 september 2010

Av Annika Gelin - 14 september 2010 22:19

  
Tänk att lägga sig på den natur-liga soffan där och vila kropp och själ.

Bilden är tagen i Alnarps rehabiliteringsträdgård i Skåne när jag och arbetskamraten Ceciia Duberg var där i fjol och gjorde reportage.

Ett spännande ställe, tillåtande, där sjukskrivna fick möjlighet att komma tillbaka till ett liv värt att leva.

Idag var jag hos en naturterapeut och fick hjälp med en ömmande axel och arm.

Ett spännande ställe det också - och som vanligt var det personen som gjorde upplevelsen. Nu ska jag avnjuta min natur-liga äpplekaka och sen läsa några sidor i sängen. För naturterapeuten knådade så jag känner att jag lever!

Av Annika Gelin - 14 september 2010 22:14

  

Kan inte låta bli att undra över vad vi håller på med.

Vi iphonar oss och facebookar. Uppdaterar oss ständigt med varann - berättar vad vi äter, dricker och gör för tillfället.

Jag tycker att det är nördigt på nåt sätt, jag menar - vad är det för fel på att träffas på riktigt?

Och varför måste vi hela tiden berätta om nuet? Vad säger det om oss och tiden vi lever i?

Nej, tacka vet jag möten av kött och blod. Sanna möten när man kan se varann i ögonen och höra rösten, känna in människan framför. Gärna över en kopp kaffe - eller är det också omodernt? Det kanske måste vara nån sorts latte... 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards