Alla inlägg den 5 september 2010

Av Annika Gelin - 5 september 2010 19:54

 

Reflekterar över ett ord man ofta läser i tidningen.

Ordet är karriär. Vad betyder det att göra karriär?

Om det är att klättra högre och högre på någon slags prestationsstege är jag inte intresserad.

Men om det innefattar att göra livskarriär och må toppen snarare än att nå toppen är jag högst fokuserad. Jag vill göra livskarriär, ha ett roligt och meningsfullt arbete där jag känner att jag betyder något och gör nytta.

Men det jag är mest intresserad av är att må så bra som möjligt.

Därför är jag den viktigaste personen i mitt liv.

Provocerande?

Jamen, om jag vill finnas till hands och ha ork över för min man, mina barn, mina föräldrar och syskon och kära vänner - måste jag ju ha energi.

Därför börjar jag prioritera att vårda mig lite ömmare än jag gjorde innan 35.

Sova lite mer, planera in roliga saker och lägga tid på att röra mig. Då mår min kropp bra - och jag kan glädja andra. För att själen ska må bra behöver jag musicera, läsa och vara i naturen. Gärna i sällskap med dem jag älskar.

Livet är en inlärningsprocess. Det är aldrig försent att börja. Känn efter idag vad du behöver för att må bra i höst. Du är viktig! 

Av Annika Gelin - 5 september 2010 15:42

 
Det stora lugnet rullar in

som vågorna melodiskt

rullar in mot stranden


Kanterna raseras

när strömmarna harmoniskt

sveper över sanden


Det klingar och det kluckar

mjukt i själens hav


Annika 1991 

Av Annika Gelin - 5 september 2010 15:36

 
Ge dig tid

att söka dig i tystnaden

Det du vill veta har inga ord

har inga ljud

det kommer till dig

som spegelbilden i vattnet

Du kan inte ta på det

men du möter dig själv

i tystnaden 

Av Annika Gelin - 5 september 2010 15:23

  

Ibland hjälper det inte hur solen skiner. Hur ledig man än är. Hur bra barnen mår och hur god maten som står på bordet är. Det kommer en sån dag då och då när inget stämmer. När man tycker allt som man önskar skulle hända lyser med sin frånvaro - och frustrationen växer över att det är lika mycket action som när en snigel kryper över vägen.

Då är det en utmaning att hitta ett nytt fokus. Fylla på kroppen med energi genom att t ex söka sig ut i naturen. Jag har bestämt mig för att göra det innan kvällen.

Det är en sån dag - och jag har ingen lust att vara lustlös längre. Det är så tråkigt - när man är van att känna stark livslust. Jag söker mig nog till skogen, där växer kraft på träden, i det friska sköna gröna. Ser fram emot en skönare söndagskväll! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards