Alla inlägg under augusti 2010

Av Annika Gelin - 23 augusti 2010 12:48

  

Sängläge. Bacillen som grott i kroppen senaste månaden slog ut i full blomning igår. Jag välkomnar vilan. Har sakta lärt mig att det inte går att kämpa emot.

Jobbet finns kvar - bättre att vila vackert och i väntan på att feber och snuva och ont i öronen och halsen ska försvinna såvilar jag. Sover. Läser. Det är så skönt!

En mental dusch för kroppen och speciellt knoppen som börjat glöda nu efter semestern. Vila ofta rekommenderas. En stund då och då laddar batterierna. 

Av Annika Gelin - 15 augusti 2010 20:52

 

Visst är det fortfarande sensommar, det är så sant som sagt i förra inlägget.

Men snabbare än vi anar smyger den sig in i ditt och mitt liv.

Med sina långa sammetssvarta kvällar tar den plats i tillvaron.

Hösten, den årstid som delar befolkningen i detta land i två läger.

Jag är en höstälskare. Längtar efter de dignande äppleträden, den höga krispiga luften och möjligheten att mysa in sig i mustigt stickat. Gärna med en doftande köttgryta på spisen och en flaska rött på kylning.

Men hösten kräver. Den kräver en energisk människa.

Energiska människor behöver ha kraftkällor att ösa ur.


Mina handlar om sång och musik, böcker och att röra sig i skogen med ett efterföljande bad. Vilka är dina kraftkällor?


Av Annika Gelin - 15 augusti 2010 20:12

  

Ja, jag är nöjd!

Semesterns sista dag idag, men jag är mycket glad över att det nu är sensommar.

Kan se tillbaka på en härlig sommar, riktig sommar på alla sätt.

Sköna vänner som gjorde den fin, nya intryck från vackra platser runtom.

Men sensommaren har en egen sötma, en lugnare smak.

Sjön är fortfarande varm - och jag tänker bada så länge jag kan.

Slå rekordet från den sommaren när pappa och jag tog sista doppet den 28 september.

Skogen är full av bär och dofter, springskorna lagom varma efter sista springturen i smått strilregn.

Augusti lockar till kräftkalas, med smarrig västerbottenost.

Och många fotbollsmatcher ska vi se fram emot att heja fram MIK!!

Sen kommer en spännande och mustig höst!

Av Annika Gelin - 4 augusti 2010 22:21

 

På sommaren frossar jag gärna i tidningar och böcker. Det är en mycket väsentlig del av avkopplingen. Dagstidningar, kvällstidningar, romaner, deckare - ja - mycket ska passera mina händer - och helst ska det ske på stranden eller bryggan.

Det verkar som om dottern har fått intresset i arv... 

Av Annika Gelin - 4 augusti 2010 21:47

 

Bara så skönt! Att komma hem. Sova i ein egen säng. Kolla om det finns något spännande i posten. Titta sig omkring och upptäcka sitt hem på nytt.

Det känns faktiskt underbart! Att knalla omkring i området och morsa på människorna som bor där, som man gillar, som finns nära, som är en del av ens vardag. Återseendets glädje, några glada skratt tillsammans på gatan. Det betyder så mycket för trivseln!

Men att komma hem från semestern och känna en sån där skön känsla av tillfredsställelse hänger ju ihop med att semestern blev lyckad. Rolig. Varierande.

Inte bara lätt och lagom. Vissa dagar bröt man ihop - familjen är ju inte alltid en dans på rosor. Men på det stora hela har vi mått bra och sett mycket. Och framför allt träffat och umgåtts med trogna, kära vänner. Tack alla ni som varit somriga med oss i sommar och delat dagarna tillsammans!! De där Torekovdagarna på campingen, Skånetrippen, Finlandsresan. De är allasmultron på mitt sommarstrå!!! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards