Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Annika Gelin - 18 juni 2010 23:50


Sverige bubblar av bröllopsyra, speciellt huvudstaden.

Det kans väl inte ha undgått någon att det är imorgon som det stora bröllopet ska ske. Den 19 juni. Det är ett särskilt datum för mig, eftersom jag gifte mig med min man just den dagen. En underbar och varm dag finns i minnet.

Jag har alltid tyckt att det är något speciellt med bröllop - oavsett vem som gifter sig. Eftersom jag har förmånen att få sjunga på bröllop ganska ofta har jag fått uppleva de mest skilda tillfällen, sätt att gifta sig - och olika väder, kläder och blommor. Musikvalet skiftar också - men en sak är alltid densamma. Känslan av högtid, den stora lyckan som det innebär att säga ja till den man älskar.

Glömmer dock aldrig den vigseln när det några dagar innan bröllopet skett ett kärleksdrama där slutet blev en skjuten till döds. En kyrka i chock, ett brudpar i chock. Kanske blev min sång den gången en tröst. Det kändes så, starkare än någonsin. Och den prästen som förrättade vigseln var en hjälte som bar alla på sina axlar. Bröllop är olika - väldigt speciella tillfällen i livet.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards