Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Annika Gelin - 16 maj 2010 18:47


Stockholm, Stockholm, stad i vatten! Du har något speciellt som jag inte hittat någon annanstans. Havet som en pulsåder i stadskroppen, det myllrande folklivet, puls och rytm. När jag var liten "smittade" mamma mig och mina systrar med sin Stockholmslängtan. Nu finns den där, rätt som det är känner jag att jag bara vill dit.

I helgen gjorde vi en tripp till "stan". Strosade runt i Gamla stan, njöt underhållning av hög klass på Berns och hade "flyt" på lunchen med räkor och ett långt och gott samtal. Dagen därpå tog vi båten ut till Fjäderholmarna. Luften var ljum som en smekning mot kinden, vattnet var fullt av båtar, människor på varje klippa som solade och njöt. Svenska flaggan vajade i hamnen, vi vandrade runt och bara tankade kroppen - med en förtjusande blandning av sött och salt. 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards