Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Annika Gelin - 8 maj 2010 23:22

  

Har pratat sömn en hel del på sistone. Människor i min omgivning har på olika sätt mist den sköna förmågan att sova okomplicerat. När det blir så blir det tydligt: sömnen betyder så mycket. När vi sover vilar hjärnan, vi hämtar oss, laddar om, drömmer och bearbetar upplevelser i livet. En god natts sömn är som balsam för själen. Precis som ett varmt bad, samma effekt. Forskarna ser att sömnen kanske är långt viktigare än vi anar. Den som inte längre kan ta sömne för given får prova olika knep och tekniker för att återerövra den.

Ikväll har mitt sömntåg redan gått - men jag har haft en så trevlig dag och kväll med gamla goda vänner att jag struntar i det. Ska snart krypa ned under duntäcket. Gonatt alla vänner därute i natten! Sov gott! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards