Direktlänk till inlägg 2 maj 2010

Go middag med kustlängtan

Av Annika Gelin - 2 maj 2010 09:53

  


Vi var på middag igår, åt god mat, hos goda vänner, drack gott vin och hade det allmänt gott och mysigt. Samtalet rörde sig fritt mellan varierande ämnen - och vi summerade eftersom vi kvinnor i sällskapet just klivit in i 40-årsfasen.
Min vän höll tal och beskrev åren mellan 40 och 50 som att resa till bättre grekiska öar medan åren mellan 30 - 40 sammanfattades som ett arbetsläger.

Nog ligger det något i det. Åren vi just passerat skulle jag aldrig vilja vara utan, för de har tagit mig till den plats jag är idag. Men det känns mycket bra att vara 40, det känns i hela kroppen att en ny tid är här - och med den ett större, inre lugn som vilar i erfarenheter och kanske en mer humoristisk syn på livet som tar udden av det spända, allvarliga, pretentiösa draget som var mer utmärkande för tio år sedan. Håller du med mig?

Vi kom överens om att nu lockar upplevelserna, reslusten har vaknat.

Så kanske hittar ni oss, två nyblivna 40-taggare, någonstansvid kusten i sommar.

Spritt, språngande mentalt nakna av förväntan på allt det som livet ger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards