Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Annika Gelin - 1 maj 2010 15:07

 

Jag hade tänkt mig den så. Dagen som jag väntat på så länge. Valborgsmässoafton, den bästa av dagar och kvällar. När våren fyller kropp och själ med lätthet, glädje och en naturlig berusning. Och så blev det!

Jag blev frisk dagen innan, solen tittade fram och temperaturen steg till 18 grader. Lunchkonserten med jazzbandet på Konserthuset blev en halvtimme av sköna känslor, livsbejakande musik. Nära och kära i publiken, glada leenden.

Smörgåstårta hemma på altanen, prat och skratt. Till firandet med gitarren på ryggen, alla vi känner var där - nästan. Härligt att få hålla vårtal, få uttrycka sina innersta tankar. Underbart att få leda en sprudlande barnkör som sjöng starkt och rent. Elden värmde oss, alla var glada och pratsugna. Jordgubbspajen hos trevliga grannar som efterrätt. Valborg - den bästa av dagar! Somnade med ett brett leende på läpparna.  Jag är så tacksam för denna fina dag!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards