Alla inlägg den 26 april 2010

Av Annika Gelin - 26 april 2010 20:47

   Jag håller mina kupade händer om minnet.

Farmor och jag i utemöblerna under blommande träd.

Sommar, surrande bin, hemgjord rabarbersaft, barndom.

Eller vid pianot, de långa fingrarna smekte fram tonerna. Högtidsstund, släktingarna andlösa runt kaffebordet.


Eller mormor och jag, vid bordet i hennes lägenhet i Hallsberg.

Kaffekopparna var framme, jag intervjuade henne om hur livet hade blivit.

Min lilla vithåriga mormor som så envist tagit tillvara alla stunder hon kunnat för att fånga en gnutta egentid. Där vid symaskinen, som hon trampade för hand, hittade hon sin energi. Fem barn, hundar runt benen och någonstans inombords en konstnärsjäl som aldrig gav upp. Lusten fanns men kanske inte alltid orken.


Rut och Rut. Jag saknar er så! Käraste farmor, käraste mormor. Hur kan man någonsin vänja sig vid att bli av med en människa? Någon som format en, vårdat en och älskat en sedan man föddes? Ni finns med mig i mitt hjärta.

Av Annika Gelin - 26 april 2010 12:56

   En fjärilsblå himmel har nu bleknat och blivit grå.

Sitter hemma idag för att kurera febervirus.

Kroppen ljuger inte, har du kört för hårt reagerar den direkt.

Konstigt att det är så mycket lättare att se och reflektera över andras in- och uttag på energikontot än sitt eget!

Nu är det bara att bita i det sura äpplet och vila.


Annars har det varit en härlig period, speciellt på musikfronten.

Min underbara kör fick samarbeta med den lika härliga manskören i Askersund häromsistens och tillsammans gjorde vi succé med jubelshowen. Blir glad bara jag tänker på "superhelgen" den 16 - 18 april! 

Kolla gärna på www.korenglod.se eller på www.askersundsmanskor.se



Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards